کد برای وبلاگ :: قالب وبلاگ :: کد آهنگ وبلاگکد دعای فرج برای وبلاگحب العباس :: کرامات حضرت ابوالفضل

 

 

 

الحمد لله رب العالمین

الحمد لله رب العالمین

 

flowers-in-the-grass-computer-background-widescreen-hd-nature-wallpaper-hd-wallpapers

 

یکی از اصحاب امام زین‏العابدین علیه‏السلام حکایت کرد: 
روزی با حضرت امام زین‏العابدین علیه‏السلام نزد عبدالملک مروان رفتیم؛ عبدالملک، احترام شایانی به حضرت سجاد علیه‏السلام کرد و تا چشمش به آثار سجود در صورت و پیشانی مبارک حضرت افتاد، گفت: ای ابومحمد! خودتان را خیلی به زحمت عبادت انداخته‏اید، با این که خداوند متعال تمام خوبی‏ها را به شما عنایت کرده، و شما از نزدیک‏ترین شخص به رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم هستید، شما دارای علم و دانش و کمال می‏باشید که دیگران از چنین درجه‏ای محروم هستند. حضرت سجاد علیه‏السلام فرمود: آنچه از فضل پروردگار و توفیقات الهی برای من گفتی، نیاز به شکر و سپاس‏گذاری دارد. 
پیغمبر خدا صلی الله علیه و اله و سلم با این که گناهی نداشت، آن قدر نماز می‏خواند که پاهای مبارکش ورم کرده بود و به قدری روزه می‏گرفت که دهان مبارکشان خشک می‏شد. باز می‏فرمود: آیا بنده‏ی شکرگزار خدا نباشم؟ و من از خداوند متعال ممنون و سپاسگزارم که ما را بر دیگران برتری بخشید و به ما جزای خیر عنایت فرمود، و در دنیا و آخرت حمد و سپاس فقط مخصوص اوست. به خدا قسم! اگر تمام اعضاء و جوارحم قطعه قطعه شود و در اثر عبادت نفسم قطع شود، یک هزارم شکر یکی از نعمت‏های خداوند را به جا نیاورده‏ام. چطور می‏توان نعمت‏های الهی را بشمرم؟! چگونه می‏توان شکر نعمتی از نعمتهایش را انجام دهم. 
خدا نکند، پروردگار مرا غافل از شکر نعمتهایش ببیند و اگر عائله‏ام و دیگر خویشان و سایر مردم حقی بر من نداشتند، به جز عبادت و ستایش و نیایش با خدا، کار دیگری انجام نمی‏دادم و حرفی به جز تسبیح و ذکر خدای متعال نمی‏گفتم تا که نفسم قطع شود.  زهری می‏گوید: بعد دیدم امام به گریه افتاد و عبدالملک هم گریه‏اش گرفت و گفت: چقدر فرق است بین کسی که آخرت را بخواهد و برای آن کوشش و تلاش می‏کند. بین آن کسی که دینار بخواهد و ترس هم ندارد از کجا و چطور به دست می‏آورد.

حق را چو نمونه بنده بودی سجاد
خورشید به دل نشانده بودی سجاد

بعد از گذر حماسه‏ی عاشورا
والله شهید زنده بودی سجاد



منبع: داستان‏هایی از اخلاق و رفتار امام سجاد زین‏العابدین؛ علی میرخلف‏زاده؛ محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم چاپ اول تابستان 1383.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در 19 / 1برچسب:,ساعت 16:32 توسط سید علی طباطبایی| |

سایت های مفید زیر را هم سری بزنید